Proiecte

Departamentul de Educație și Practică farmaceutică este menit să contribuie la educarea și informarea studenților farmaciști și a publicului cu privire la aspectele ce țin de domeniul farmaceutic. Prin activitățile organizate în cadrul acestui departament, se dorește promovarea educaţiei farmaceutice și a profesiei de farmacist în rândul populaţiei, pregătirea profesională a studenților farmaciști, precum și creșterea interesului pentru cercetarea științifică.

1. Campania Antistres antistress

Perioada de desfăşurare: 10 Octombrie 2014

Justificare

Pe data de 10 octombrie, la nivel european, se realizează campania de informare cu privire la stress. Lipsa de informare şi mai ales de avertizare a pacienţilor privind importanţa realizarii a unui program și a unei educații antistres, poate să ducă la complicaţiii, suferinţe sau la cheltuieli foarte mari pentru îngrijirea complicaţiilor. Educaţia pacientului cu privire la acest subiect din ce în ce mai delicat şi mai întâlnit este esenţială pentru prevenirea surmenării.

OMS – Organizația Mondială a Sănătății solicită tuturor ţărilor să ia în calcul înăsprirea legislaţiei şi încurajarea unui stil de viaţă mai sănătos. În plus, această organizaţie recomandă scăderea consumului de alcool şi evitarea produselor care conţin zahăr.

Obiective

Informarea studenților cu privire la managementul stresului:

  • Informații generale
  • Cauze
  • Factori de risc
  • Simptome
  • Tratament
  • Prevenție
  • Urmările stresului

 2. Campania de informare în licee despre Profesia de
Farmacist

Perioada de desfăşurare: 3-7 Noiembrie 2014inofnlicee

Justificare

Elevii de liceu sunt predispuși la captarea noilor informații și creșterea interesului în a le promova. În același timp, pe parcursul liceului ți se formează personalitatea și îți conturezi ideile asupra profesiei pe care dorești să o urmezi. Pentru a facilita această decizie, am realizat această campanie în care se va prezenta profesia de farmacist.

Obiective
  • Recunoașterea profesiei de farmacist
  • Informarea cu privire la ce este farmacistul
  • Evidențierea importanței farmacistului în societate
  • Prezentarea ofertei de studiu din universitățile din România ale Facultății de Farmacie

 3.Campania de informare cu privire la AntibioticeAntibiotice

Perioada de desfăşurare: 18 Noiembrie 2014

Justificare

Pe data de 18 Noiembrie, la nivel european, se realizează campania de informare cu privire la antibiotice. Lipsa de informare şi mai ales de avertizare a pacienţilor privind importanţa realizarii a unui program și a unei educații sănătoase cu privire la apariția rezistenței bacteriene, poate să ducă la complicaţiii, suferinţe sau la cheltuieli foarte mari pentru îngrijirea pacienților.

OMS – Organizația Mondială a Sănătății solicită tuturor ţărilor să ia în calcul înăsprirea legislaţiei şi încurajarea dezvoltării unor programe educaționale adresate atât pacienților cât și personalului medical dar și studenților ce se pregătesc să devină farmaciști sau medici .

Obiective

Informarea studenților cu privire la:

  • Factorii de apariție a rezistenței bacteriilor la antibiotice
  • Mecanismele de formare a rezistenței bacteriene
  • Urmările acestor procese
  • Conștientizarea importanței farmaciștilor și a medicilor în educarea pacientului
  • Modalitățile de prevenție a apariției rezistenței bacteriene la antibiotice
  • Interesul cercetătorilor în descoperirea de noi antibiotic

4.Lupta împotriva medicamentelor contrafăcute

Perioada de desfăşurare: 1-7 Decembrie 2014

Justificare

Fundația Chirac trage atenția unei mari probleme ce apare din ce în ce mai des în domeniul farmaceutic și anume: producerea și vânzarea de medicamente contrafăcute. 15% dintre medicamentele în circulație din lume provin din surse necunoscute și sunt false.

În urma unor studii, s-au tras concluziile că una din cinci țări ce fac parte din OMS – Organizația Mondială de Sănătate au un sistem ce reglementează și verifică intrarea pe piață a medicamentelor și în peste 123 de țări se găsesc în urma controalelor efectuate medicamente contrafăcute.

FASFR se alătură Luptei împotriva medicamentelor contrafăcute pentru a informa populația cu privire la acest pericol și pentru a îmbunătăți educația farmaceutică.

Obiective
  • Informații generale cu privire la medicamentele contrafăcute
  • Cauze
  • Factori de risc
  • Urmările utilizării medicamentelor contrafăcute
  • Prevenție

5.Automedicația Raționalăloguirar

Perioada de desfăşurare: 16-20 Martie 2015

Justificare

Problema majoră cu care se confruntă medicii, dar şi farmaciştii la ora actuală, o reprezintă automedicaţia pacienţilor. Pacientul (bolnavul) la primul simptom al unei boli îşi administrează singur medicamentul pe care îl consideră el că îi va face bine, evitând să ceară ajutorul unui medic sau al unui farmacist. Abia când boala se agravează, pacientul cere un consult de specialitate. Evident, în acest moment boala este mai dificil de tratat decât dacă s-ar fi intervenit în prima fază cu medicamentul adecvat.

Automedicația în sine este un sistem de tratament care are avantaje evidente, printre care:

  • instituirea farmacoterapiei în timp util după debutul simptomelor, în cazul unei suferințe minore;
  • câștig de timp și reducerea costurilor tratamentului în suferințele ușoare și trecătoare, pentru pacient, care poate avea acces la unele medicamente, fără consult medical;
  • câștig de timp pentru medic, care nu mai trebuie să acorde consultații și să prescrie medicația pentru suferințele minore – câștigul de timp fiind și în avantajul pacienților care necesită consult medical

Sistemul automedicației poate însă antrena abuzul de medicamente, cu efecte nedorite și suferință suplimentară a pacienților, atunci când automedicația nu este consiliată de către farmacist și în condițiile unei educații farmacoterapeutice insuficiente a populației.

Numărul de medicamente fără reţetă s-a dublat în ultimii 10 ani, acestea devenind tot mai accesibile publicului. Aceste decizii au favorizat proliferarea fenomenului de automedicaţie care se referă la practica de a lua medicamente din proprie initiaţivă, fără prescripţie medicală. În aceste condiţii responsabilitatea farmacistului este în creştere, fiind unicul care poate consilia şi educa pacienţii.

Obiective
  • Informarea populaţiei cu privire la clasele majore de medicamente fără reţetă.
  • Conştientizarea populaţiei în legătură cu efectele grave ce pot să apară datorită combinării întâmplătoare sau chiar administrării în mod frecvent a unor medicamente uzuale.
  • Promovarea consumului responsabil şi raţional de medicamente
  • Inspirarea unei încrederi în farmacişti care să faciliteze o comunicare mai bună pacient farmacist
  • Creșterea interesului populației printr-un mod atractiv, având la bază completarea unui chestionar cu întrebări referitoare la automedicaţie şi dezbaterea răspunsurilor de către un cadru specializat.
  • Realizarea unui studiu privind „Automedicația în rândul studenților din România”

6.Oportunitățile Studentului Farmacist

Perioada de desfăşurare: 4-8 Mai 2015

Justificare

Proiectul a venit din dorința studenților farmaciști de a afla care sunt ramurile domeniului farmaceutic unde pot să se angajeze după terminarea studiilor universitare de licență, ce înseamnă educație farmaceutică continuă.

Pentru a realiza această campanie, trebuie să definim următoarele domenii farmaceutice:

  1. Farmacist în cadrul Farmaciei publice (circuit deschis): trebuie să prepare, să controleze, să depoziteze şi să elibereze medicamente, însă cel mai important este să consilieze pacientul şi să-i ofere toate informaţiile necesare acestuia.
  2. Farmacist în depozit farmaceutic: se ocupă cu primirea, păstrarea, eliberarea de produse farmaceutice şi parafarmaceutice, ţinând constant evidenţa stocurilor de marfă şi a termenelor de expirare a produselor din cadrul depozitului farmaceutic.
  3. Farmacist în cadrul Farmaciei de spital (circuit închis): asigură necesarul de medicamente în baza referatelor emise de secții, supraveghează şi coordonează eliberarea medicamentelor, menţinând o relaţie strânsă cu personalul medical al unităţii sanitare pentru stabilirea și urmărirea terapiei pacientului.
  4. Farmacist în cadrul unor laboratoare de: analiză şi control al medicamentului, toxicologie, biochimie, igienă a mediului şi alimentelor etc, efectuând teste şi analize fizico-chimice.
  5. Cadru didactic în domeniul universitar la diferite catedre sau discipline (ex: lector universitar/şef de lucrări, conferenţiar universitar, profesor universitar)
  6. Farmacist în industria farmaceutică sau cosmetică: supraveghează procesele farmaceutice, studiază, experimentează şi face propuneri privind îmbunătăţirea formulelor şi tehnologiilor industrial.
  7. Reprezentant medical: promoveză şi prezintă produsele farmaceutice, menţine şi dezvoltă relaţii cu clienţii companiei, identifică noi clienţi, negociază şi încheie contracte, monitorizează concurenţa, susţine vânzări, îndeplinind obiectivele vânzărilor.
  8. Farmacist in domeniul marketingului: studiază şi analizează piaţa, stabilind strategiile de marketing farmaceutic.
  9. Farmacist în domeniul farmacovigilenței: monitorizează medicamentele noi și realizează statistici, creează baze de date pentru reacțiile adverse, interacțiunile semnalate, etc.
  10. Cercetător în diferite domenii farmaceutice: datorită informațiilor pe care le aprofundăm în cadrul Facultății de Farmacie, avem acces la dezvoltarea acestui domeniu și a cerceta noi areale farmaceutice
Obiective

Informarea studenților cu privire la oportunitățile pe care le au după absolvirea Facultății de Farmacie, urmărind:

  • Domeniile farmaceutice vizate
  • Modul de admitere/angajare
  • Beneficiile pe care le are fiecare domeniu
  • Factorii de risc ai fiecărui areal farmaceutic
  • Dezvoltarea profesională

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *